سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برپایی مدرسه ملی زیست‌فناوری ایران در 6 محور اصلی


 

  • برپایی مدرسه ملی زیست‌فناوری ایران در 6 محور اصلی

    مدرسه ملی زیست‌فناوری ایران به همت انستیتو پاستور ایران و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو دوره تابستانه و زمستانه و به دو صورت غیرحضوری (مجازی) و حضوری برگزار می‌شود.

    به گزارش ایسنا، دکتر داریوش نوروزیان، دبیر علمی مدرسه ملی زیست فناوری ایران و عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران در این باره گفت: مدرسه ملی زیست فناوری ایران با هدف آشنا کردن محققان جوان با علوم زیستی که منجر به خلق یا تولید ثروت می‌شود، شروع به فعالیت کرده است تا به جهت‌گیری ایده‌های نوین در علوم زیست فناوری در مسیر دانش‌بنیان شدن کمک کند.

    دکتر نوروزیان همچنین اضافه کرد: با توجه به نیاز کشور به تولید هر چه بیشتر محصولات ملی و نوآورانه و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری و شعار امسال، "رونق تولید" و با توجه به پتانسیل بالقوه فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی و زیست‌شناسی در تولید محصولات نوآورانه، مدرسه ملی زیست فناوری ایران می‌تواند نقش بسزایی در تحقق این مهم ایفا کند.

    دکتر مجید مسگر طهرانی، دکترای ژنتیک انسانی و دبیر اجرایی مدرسه ملی زیست فناوری ایران نیز گفت: مدرسه ملی زیست فناوری ایران در دو دوره تابستانه و زمستانه و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با محورها و مباحث متفاوت در هر دوره، در 15 شهریور ماه و 15 بهمن ماه برگزار می‌شود. دوره تابستانه این رویداد علمی به صورت غیرحضوری ( مجازی) و دوره زمستانه به صورت حضوری همراه با کارگاه‌های جانبی خواهد بود. رویکرد مدرسه ملی زیست فناوری برای برگزاری مجازی دوره تابستانه، صرفه‌جویی در هزینه ایاب و ذهاب و اقامت برای شرکت‌کنندگان و انتقال دانش در یک سطح در سراسر ایران و دورترین نقاط کشور است.

    وی افزود: رویکرد آموزشی در ایران برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باعث ایجاد نقص در دانشگاه‌های نسل دوم شده و این امر که آیا دانشگاه‌های نسل دو با کیفیت مطلوب ارائه می‌شوند یا خیر، به فراموشی سپرده شده است. یکی از نواقص این گروه از دانشگاه‌ها عدم ارائه آموزش‌های کافی و تکنیک‌های لازم به دانشجویان برای تبدیل ایده به محصول و ورود به فضای دانش‌بنیان و استارتاپ‌هاست. مدرسه ملی زیست فناوری ایران با هدف آموزش این مهارت‌ها و تکنیک‌ها به علاقه‌مندان و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با زیست فناوری برپا شده است.

    دکتر مسگر طهرانی خاطرنشان کرد: مدرسه ملی زیست فناوری در 6 محور اصلی "واکسن – مهندسی پروتئین"، "بیوتکنولوژی محیط زیست"، "ذخایر ژنتیکی و بیوبانک"، "زیست فناوری صنعتی"، "رایانش زیستی" و "اقتصاد زیستی" ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری علوم پزشکی و علوم زیستی برگزار می‌شود که در دوره مقدماتی (تابستانه) شرکت‌کنندگان می‌توانند از هر 6 محور استفاده کنند، سرفصل‌ها در دوره پیشرفته و زمستانه به صورت تخصصی خواهند بود و هر شرکت‌کننده می‌تواند به شکل تخصصی و پیشرفته از یک سرفصل بهره‌مند شود.

    علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این رویداد علمی به وب‌سایت http://www.biotechcourse.com/ مراجعه کنند.

    انتهای پیام